Volgens deze regelgeving zijn wij verplicht een schriftelijk beleid op te stellen voor het beheer van belangenconflicten in verzekerings bemiddeling .
Welke belangenconflicten kunnen zich voordoen ?
* Tussen ons kantoor en een klant .
* Tussen klanten onderling.
Wij hebben de situaties in kaart gebracht waarbij er risico bestaat dat de belangen v/d klant worden geschaad . Het kan gaan om:
* situaties waarbij winst of verlies wordt gemaakt ten koste van de klant
* situaties waarbij ons kantoor een afwijkend belang heeft
* situaties waarbij er een financiële reden is om andere klanten te bevoordelen
* situaties met eenzelfde beroepsactiviteit als de klant
* situaties waarbij ons kantoor wordt betaald door een ander persoon dan de klant voor verzekeringsbemiddeling
* situaties waarbij ons kantoor meer dan 10% bezit in het stem rechtof kapitaal van een verzekeringsmaatschappij
* situaties waarbij een verzekeringsmaatschappij minstens 10 % zou bezitten in het stemrecht of kapitaal van ons kantoor .
Wat doet ons kantoor hieraan ?
Wij zorgen ervoor dat het belang v/d klant primeert , door:
Transparantie naar het cliënteel
Bij een bestaand of nakend belangenconflict zal de klant hierover geïnformeerd worden zodat hij een weloverwogen en gefundeerde beslissing kan nemen in dat verband .
Onze vergoeding
Wij ontvangen voor onze bemiddeling een vergoeding ( commissie ) van de verzekeringsmaatschappij, via de premie die u als klant betaalt .Bijkomend kan er een vergoeding voorzien zijn die verbonden is aan de portefeuille bij een verzekeringsmaatschappij . Bij vragen kan u ons hierover contacteren .
Daarnaast is het ook altijd mogelijk dat u ons als klant betaalt voor onze bemiddeling .
Klachtenregeling
Ons kantoor is ingeschreven in het register bij het FSMA te 1000 Brussel,Congresstraat 12-14 , eveneens terug te vinden onder http://www.fsma.be. Bij vragen en problemen kan u in eerste instantie ons kantoor contacteren. Klachten zijn ook mogelijk bij de Ombudsdienst voorVerzekeringen, de Meeûssquare 35 te 1000 Brussel , Tel.02/547.58.71 of per e-mail info@ombudsman.as; http://www.ombudsman.as.